söndag, januari 07, 2007

3 i min Ipod (vecka 2)

Aidan Smith - Early as the trees
Vi har fått en ny, väldigt funktionsduglig dammsugare, jag och Hannah. Den har ett väldigt effektivt borst som polerar golvet medan man dammsuger. När jag ämnar dansa till svängiga låtar som den här pärlan med Aidan Smith är risken överhängande att jag halkar till och faller pladask. Om ni ser mig halta gatan fram, så vet ni varför. Fråga inte är ni snälla!

Beach House - Master of none
Musik att luta sig tillbaka till. Snart är det bok-rea. Kanske borde man ringa och tipsa sveriges alla bokhandlare om den här låten. Personalen skulle må så mycket bättre om den spelades i högtalarna när folk stormar in och börjar riva bland bokhögarna på jakt efter en Marklund eller Guilliou till reducerat pris om en månad eller så.

På tal om Master vill jag gärna så här lite nonchalant i förbifarten berätta att jag visst är någon form av mästare i sällskapsspelet Cluedo. Insåg det i lördags. Känns fint!

Tom Waits - Widow´s Grove
Jag har ännu bara orkat lyssna på andra skivan (Bawlers) från Tom Waits nygamla trippel Orphans. Fy tusan vad bra den är och bäst är Widow´s Grove. Kanske tröttnar jag på denna skiva om något år eller så och tar mig an de resterande två.

Inga kommentarer: