söndag, december 24, 2006

Jag, julen och Shane MacGowan

Så var det jul igen. Jag är hemma hos mor och far och har det mysigt, trots att vädret inte är något "kura-inne-väder" precis. Var just ute på en promenad och hade det inte varit för en och annan käck julhälsning från grannarna så skulle jag förmodligen helt glömt att det var julafton, vädret är väl ungefär som det brukar vara vid påsk


Tänkte ta tillfället i akt och önska alla en God jul. Har ni problem med julstämningen så här i vårvädret så råder jag er till att lyssna på Fairytale of New York med The Pogues och Kirsty McColl. En galet fin låt som säkerligen ni alla redan har koll på. Men vem vet, ni kanske har glömt bort den och då är det ju oerhört passande att jag tipsar om den nu.

I senaste Mojo finns för övrigt en bild på Shane MacGowan (The Pogues) iförd tomtedress och full som en tunna. Enormt förnedrande bild. Fotografen måste ha tvingat på honom denna utstyrsel. MacGowan verkar ha fullt upp med att hålla sig i upprätt läge. Han är en eller möjligtvis två millimeter från att förlora medvetandet ser det ut som. Nu har jag inte tidningen här framför mig och jag minns inte riktigt vad fotografen hade att säga om bilden men han borde skämmas minsann.

Jag har letat efter bilden med ljus och lykta på nätet för att ni skulle kunna få se den här på bloggen men jag kan inte finna den. Kanske tur det! Ni får här ovan istället två bilder, för samman dessa i huvudet och ni har bilden jag pratar om på pricken. Se där, lite kul julhuvudbry från mig till er så här på julafton!

GOD JUL!

Inga kommentarer: