tisdag, september 04, 2007

Många i min Ipod

Jag är formligen omringad av bra musik för tillfället. Här följer några praktexempel:

Hans Appelqvist - Ty störst av allt är kärleken

Exprimentiell musik, Olof "Bamse" Tunberg och mycket romantik. Mer krävs inte för att det få mitt hjärta att picka lite fortare

I am a robot and proud - Grace days
Stillsamt blippbloppande som sitter som som en smäck strax innan man ska krypa ner i sin sköna säng

The Go! Team - Doin it right
Ännu en fantastisk låt från bandet som är mästare på att göra partydängor. Svängigare en den krokigaste av serpentinvägar

José Gonzalez - Crosses (Jori Hulkkonen remix)
Jag trodde att jag för längesedan hade tröttnat på Crosses, men så fick jag höra denna sköna remix och var såld igen.

St. Christopher - All of a tremble
Jag får aldrig nog av dessa Sarah records-banden. Så mesigt, så fint!!

CocoRosie - Japan
Som en upphottad och väldigt skruvad barnvisa. Ett oväntat opera-parti överraskar......och förhöjer faktiskt.

Headlights - Your old street
Gladpop när gladpop är som bäst. Det kan aldrig gå åt pipan när en xylofon är inblandad har jag hört.

Inga kommentarer: